Kampanija „Už saugią Lietuvą“ nepaliko abejingų

Sukurta : 2017-01-02 07:59:29
Kampanija „Už saugią Lietuvą“ nepaliko abejingų

Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuota nacionalinė socialinio saugumo kampanija „Už saugią Lietuvą“ pirmuosius savo veiklos metus baigia skaičiuodama realius veiklos rezultatus.

Balandžio mėnesį startavusi kampanija visus žmones, nevyriausybines organizacijas, verslo įmones pakvietė bendromis pastangomis susitelkti ir įsitraukti į kovą su smurtu, priklausomybėmis, savižudybėmis, paskatino globoti ir įsivaikinti.  

Anot šalies vadovės, kampanija nepaliko abejingų. Į pagalbą išgyvenantiems sunkumus suskubo ir patys mažiausi vaikai, ir garbaus amžiaus senoliai. Tai geriausias įrodymas, kad Lietuvos žmonės – tikrai jautrūs ir rūpestingi.  

Prie kampanijos prisijungė visos 60 šalies savivaldybių, nevyriausybinės organizacijos, verslo įmonės, įvairios institucijos, diplomatinės atstovybės, šalies žiniasklaida. Kampanijos ambasadoriais tapo 20 žinomų šalies žmonių – muzikantų, žurnalistų, laidų vedėjų. Iki metų pabaigos prie kampanijos prisijungė beveik 300 gerųjų iniciatyvų iš visos Lietuvos.

Esminiai pokyčiai jau vyksta visose kampanijos srityse. Seimui priėmus Prezidentės inicijuotas įstatymo pataisas, skatinančias vaikų globą šeimose, ir ruošiantis kitąmet įsigaliosiančiai globos įstaigų pertvarkai, savivaldybėse įgyvendinamos priemonės, kad vaikai iš globos namų kuo greičiau patektų į šeimynas ar pas laikinuosius globėjus. Prezidentūroje vykusiuose darbo susitikimuose su savivaldybių atstovais aptarti globos ir įvaikinimo klausimai, o Prezidentė tęsė apsilankymus sėkmingai veikiančiose šeimynose, globos pertvarką pradėjusiuose globos namuose.

Šalies mokyklose prasidėjo sisteminė kova su patyčiomis. Nuo kitų mokslo metų pradžios įsigalios Prezidentės inicijuotos Švietimo įstatymo pataisos, nukreiptos į kovą su patyčiomis. Siekdami gerinti emocinį klimatą mokyklose, prie kampanijos prisijungė elektroninis dienynas TAMO, Lietuvos moksleivių sąjunga, Emocinio ir socialinio ugdymo asociacija – jų iniciatyvos siūlo konkrečias ir efektyvias patyčių prevencijos priemones.

Suaktyvintas visuomenės dialogas apie emocinę sveikatą ir pagalbą emocinėje krizėje atsidūrusiems žmonėms. Atsakingos institucijos ėmėsi užtikrinti, kad prieinama emocinė pagalba žmogų pasiektų visose grandyse. Sekdamos sėkminga Kupiškio savižudybių prevencijos patirtimi, šioje savivaldybėje išmėgintą modelį ima taikyti ir Rietavo, Varėnos, Kaišiadorių, Kelmės bei Kupiškio rajonų savivaldybės. 

Per vizitą į Tulpiakiemio (Ukmergės r.) vaikų dienos centrą Prezidentė susitiko su specialistais, parengusiais efektyvią kovos su priklausomybėmis sistemą, ir pasiūlė socialinės rizikos, smurto šeimoje mažinimo ir ten augančių vaikų saugumo užtikrinimo priemones. Sėkmingi Ukmergės ir Alytaus rajonų kovos su priklausomybe modeliai perduoti Varėnai.

Didelis dėmesys skiriamas socialinės rizikos šeimose gyvenantiems vaikams, jų saugumui užtikrinti. Praėjusią vasarą kampanija sutelkė skirtingas visuomenės grupes, verslą ir vos per du mėnesius daugiau kaip 700 socialinėje atskirtyje esančių vaikų užtikrino turiningas vasaros atostogas.

Prie kampanijos ypač aktyviai ėmė jungtis verslo įmonės, prisidedančios prie jau veikiančių arba inicijuojančios visai naujas socialinės atsakomybės veiklas. Bendrovė „Circle K Lietuva“, valdanti degalinių tinklą „Statoil“, įsipareigojo per metus atidaryti po 3 naujus vaikų dienos centrus tose vietose, kur pagalbos reikia labiausiai. Pirmasis dienos centras duris atvers jau kitų metų pradžioje. Įmonė taip pat finansuos socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir degalais parems kitų metų vasarį startuosiantį projektą „Padrąsinti. Įkvėpti. Palaikyti“. Šis projektas į 100 atokių mokyklų atveš žymius jaunus šalies žmones, kurie mokiniams pasakos savo sėkmės istorijas.

Vis daugiau įmonių pasiryžta globoti įvairius vaikų dienos centrus. Lietuvos paštas ne tik ėmėsi tokios globos Širvintų vaikų dienos centre, bet ir padeda kampanijai skleisti informaciją. Padedant Lietuvos paštui į atokiausius šalies kampelius nukeliavo 200 tūkstančių informacinių skrajučių – patarimų ir rekomendacijų, kur kreiptis patiriant smurtą, ieškant emocinės paramos ar norint išsilaisvinti nuo įvairių priklausomybių.

Šventiniu laikotarpiu prie kampanijos prisijungė UAB „Malsena Plius“, ėmusi globoti Vievio vaikų dienos centrą ir jo auklėtinius. Įmonė prie vaikų gerovės prisidės nuolat tiekdama savo gaminamus produktus, taip pat įtraukdama juos į įvairius organizuojamus projektus. Bus įgyvendinta ir dar viena dienos centro vaikų svajonė – susitikti su garsiais, įkvepiančiais ir motyvuojančiais žmonėmis.

Geriausiai apie kampanijos reikšmę jų veiklai gali papasakoti patys kampanijos dalyviai:

UAB „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas: „Į kampaniją „Už saugią Lietuvą“ įsitraukė ne tik bendrovės kolektyvas, bet ir 80 tūkstančių mūsų klientų, kurie balsuodami išsakė savo nuomonę apie įmonės socialines veiklas. Savo indėlį kampanijoje jaučia kiekvienas bendrovės darbuotojas, o tai dar labiau didina jų pasitikėjimą ir pasididžiavimą savo įmone. Man, kaip vadovui, tai – pati geriausia dovana, kai darbuotojas didžiuojasi tuo, ką daro jo įmonė.“

Lina Palčinskienė, Ukmergės rajono socialinė darbuotoja: „Kampanija mums davė labai daug ir svarbiausia – žmogiško dėmesio: mums, vaikams, mamoms. Tai nepamatuojama finansiškai. Viskas ėmė keistis. Mamos gauna psichologų pagalbą ir ją jau noriai priima. Kitokiais metodais pradėjome spręsti ir priklausomybių problemą, išvykome į konferenciją – mamos pasisėmė motyvacijos gyventi kitaip, kad ir kaip tai būtų nelengva.“

Marijampolės apskrities moters veiklos centro Specializuoto pagalbos centro vadovė Adolfina Blauzdžiūnienė: „Po merų apsilankymo pas Prezidentę pagaliau ir mes sulaukėme finansavimo iš savivaldybės! Iki šiol niekaip negalėjome įrodyti, kad toks finansavimas įmanomas ir būtinas.“