Verslas prisiima vis daugiau socialinės atsakomybės

Sukurta : 2016-11-29 12:57:54
Verslas prisiima vis daugiau socialinės atsakomybės

Šaltinis: Jolita Mažeikienė, vz.lt

Vis daugiau Lietuvos bendrovių įgyvendina socialinės verslo atsakomybės projektus, kurie prisideda prie šalies tvarios socialinės ir ekonominės plėtros.

Lietuvos Respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuota nacionalinė socialinė kampanija „Už saugią Lietuvą“ pakvietė visus susitelkti ir padėti sunkumus išgyvenantiems žmonėms. Per pirmąjį pusmetį kampanija pritraukė ne tik socialinės apsaugos veiklą įgyvendinančias institucijas, bet ir verslo įmones. Šiuo metu prie kampanijos yra prisidėję daugiau kaip 220 gerųjų iniciatyvų, tarp kurių – bendrovės „Circle K Lietuva“, valdanti degalinių tinklą „Statoil“, „Thermo Fisher Scientific“, Lietuvos paštas, IT įmonių asociacija „Infobalt“, e. dienyną valdanti bendrovė „Tavo mokykla“ ir kt. Skaičiuojama, kad kas savaitę prie kampanijos prisideda bent viena verslo įmonė.

Pasak šalies vadovės, auganti socialinė verslo atsakomybė – geriausias įrodymas, kad Lietuva – šiuolaikiška ir pažangi valstybė. Šalyje daugėja socialiai atsakingo verslo pavyzdžių – įmonės padeda sunkiai gyvenančioms šeimoms, globos namams, vaikų dienos centrams. Verslininkai ne tik atsiliepia į pagalbos prašymus, bet ir patys kuria iniciatyvas bendruomenėms.

Mato realią naudą

Remiantis apklausos, kurią dešimtyje Vidurio Europos šalių, tarp jų ir Lietuvoje, prieš metus atliko audito ir verslo konsultacijų bendrovė „Deloitte“, rezultatais, matomos pagrindinės įmonių socialinės atsakomybės teikiamos naudos: padidėjusi darbuotojų motyvacija (65%), pagerėjusi reputacija (55%) ir geresni santykiai su vietos bendruomenėmis (53%).

Vidurio Europos regiono respondentai palankiausias socialinės ir ekonominės plėtros galimybes savo šalyse įžvelgia tose srityse, kurios susijusios su verslo daroma įtaka ekonomikos konkurencingumo augimui (96%), teigiamu įmonių poveikiu darbo rinkos aktyvumui (96%) ir žinių ekonomikos bei intelektinių išteklių augimui (91%). Tarp svarbiausių šį pokytį lėmusių veiksnių – klientų daroma įtaka, nes klientai rinkoje vis dažniau tikisi pamatyti socialiai atsakingus produktus ir paslaugas (75%).

Dauguma apklaustų Vidurio Europos vadovų yra nusiteikę optimistiškai dėl socialinės atsakomybės ateities – beveik pusė jų (44%) tiki, kad socialinė įmonių atsakomybė toliau klestės ir ateityje bus fiksuojamas socialiai atsakingų įmonių skaičiaus augimas. Trečdalis respondentų (32%) teigia, kad socialinė atsakomybė pasieks brandos lygį, kai socialiniai ir aplinkosaugos klausimai taps verslo strategijos dalimi.

Tampa veiklos dalimi

Įmonė „Circle K Lietuva“ pasiryžusi padėti bendruomenėms spręsti socialines problemas.

Visą lapkritį įmonės degalinėse apsilankę klientai galės balsuodami išreikšti savo nuomonę apie įmonės pasirinktas socialinės atsakomybės iniciatyvas.

Skirmanto Mačiuko, bendrovės „Circle K Lietuva“ generalinio direktoriaus, teigimu, efektyviausias socialinių problemų sprendimas – jų prevencija, todėl neatsitiktinai įmonės socialinės atsakomybės veikla bus nukreipta į vaikų dienos centrų steigimą, socialinių darbuotojų kvalifikacijos kėlimą bei žinomų šalies žmonių įtraukimą į regionuose besimokančio jaunimo ugdymą.

Bendrovė „Thermo Fisher Scientific“ taip pat nelieka abejinga ir ėmėsi globoti vaikų dienos centrą Tulpiakiemyje, Ukmergės rajone, kur ypatingą dėmesį skiria savo darbuotojų savanorystei.

O bendrovės Lietuvos pašto komanda ėmėsi informacinės sklaidos ir nuo šiol kviečia Lietuvos žmones kartu spręsti skaudžiausias visuomenės problemas.

Atokiausiose šalies kaimiškosiose vietovėse Lietuvos paštas išplatino beveik 200 tūkst. informacinių skrajučių – patarimų, kur kreiptis patiriant smurtą, ieškant emocinės paramos ar norint išsilaisvinti nuo įvairių priklausomybių.

„Mes jaučiame atsakomybę prisidėti prie socialiai atsakingo, tai yra ugdančio, padedančio spręsti socialines problemas, skatinančio pilietiškumą, verslo kūrimo ir plėtojimo“, – sako Lina Minderienė, Lietuvos pašto generalinė direktorė.

Bendrovė nuolat inicijuoja įvairią veiklą ir paramą socialinės rizikos ar vargingiau gyvenančių šeimų vaikams.