Rudenį Tarptautinės labdaros organizacijos Charity Aid Foundation (CAF) paskelbtame pasauliniame aukojimo indekse Lietuva 2018 m. nukrito per vieną poziciją ir užima 138 vietą iš 144 valstybių. Nepaisant to, neįprastų, tačiau patogių būdų pagelbėti jautriausioms visuomenės grupėms ieško ne tik nevyriausybinės organizacijos, bet ir verslas.
Prieš metus pirkėjams pasiūliusi prisidėti prie paramos vaikų dienos centrams šiandien „Lidl Lietuva“ skaičiuoja pirmųjų metų rezultatus. Per 12 projekto mėnesių pirkėjai paaukojo per 20 tūkst. eur, antra tiek prie projekto prisidėjo „Lidl Lietuva“. Visa parama (41,8 tūkst. eurų) lygiomis dalimis padalinta trims nevyriausybinėms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, „Caritas“ ir „Maltos ordino pagalbos tarnybai“, kurios ją paskirstė vaikų dienos centrams visoje Lietuvoje. Ši „Lidl“ iniciatyva – Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės socialinio saugumo kampanijos „Už saugią Lietuvą“ dalis.
„Labai svarbu, kad socialinėje veikloje vis dažniau dalyvauja verslas. „Lidl“ prisijungė prie kampanijos „Už saugią Lietuvą“ su originalia galimybe finansiškai paremti vaikų dienos centrus per taromatų sistemą. Tikrai džiugu, kad verslas geba suprasti savo socialinę atsakomybę, dalintis pelnu ir elgtis atsakingai“, - sako Prezidentė D. Grybauskaitė.
Pasak organizacijos „Gelbėkit vaikus“ vadovės Rasos Dičpetrienės, žema vieta pasauliniame aukojimo reitinge nereiškia, kad lietuviai nenori padėti ar nėra empatiški, juolab, kad pagal savanorystei skiriamą laiką Lietuva atsiduria sąrašo viduryje.
„Aukojimo tradicijos mūsų šalyje dar tik formuojasi, tačiau pastarųjų metų patirtis rodo, kad dėmesys labdaros organizacijoms ir jų kvietimui padėti vaikams vis didėja. Tai rodo, kad augame kaip tauta, - sako R. Dičpetrienė. - Pastebime, kad didesnio palaikymo sulaukia tokie socialiniai projektai, kurie nereikalauja didelių pastangų. Tą patvirtino iš šiais metais surinkta gyventojų parama, kurią jie skyrė aukodami užstatą už tarą. Tai atlikti buvo paprasta: tokią galimybę pasiūlė bendrovė „Lidl Lietuva“ savo parduotuvių taromatuose įdiegusi papildomą, paramai skirtą mygtuką „Paaukoti“.
Kaip teigia „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta, šis projektas pirkėjų susidomėjimo sulaukė jau pirmaisiais gyvavimo metais - net keliasdešimt centų įkritusių į bendrą fondą yra svarbūs siekiant pagerinti likimo nuskriaustų vaikų gyvenimo sąlygas. Prekybos tinklas nuolat bendrauja su „Gelbėkit vaikus“, „Caritas“ ir „Maltos ordino pagalbos tarnybos“ atstovais ir pastebi, kad paaukotos lėšos tikrai keičia vaikų kasdienybę. Projektas bus tęsiamas ir toliau. Organizatoriai tiki, kad kitąmet pirkėjai bus dar aktyvesni ir 2019 m. pavyks dienos centrus lankančių vaikų labui nuveikti dar daugiau.